l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

longafdeling poli

Een bezoek aan de poli

Hoe maakt u een afspraak?
Bij veel specialismen kunt u zowel telefonisch als online een afspraak maken. U heeft hiervoor altijd een verwijzing van een huisarts of specialist nodig.

 

Nieuwe patiënt?

Bent u nog niet als patiënt ingeschreven bij het St Jansdal? Wilt u zich dan 15 minuten vóór uw poli-afspraak inschrijven? Dat kan bij de centrale receptie waar we uw persoonlijke gegevens vastleggen en een pasfoto maken voor uw medisch dossier. Hieronder ziet u wat u hiervoor mee dient te nemen.

Maakt u al gebruik van de aanmeldzuil bij binnenkomst?
Heeft u al MijnStJansdal? U logt eenvoudig in met uw DigiD.

Tips voor een goede voorbereiding en voor het gesprek

 

  1. Geef alle informatie over uw gezondheid.
  2.  Vertel de arts als iets niet duidelijk is of als u ergens over twijfelt.
  3. Maak aantekeningen van wat de arts vertelt. Zo kunt u dit thuis rustig nalezen.
  4. Om te controleren of u alles goed heeft begrepen,  kunt u in uw eigen woorden herhalen wat u denkt dat de zorgverlener bedoelt. Vraag of u het zo goed begrepen heeft.
  5. Lees deze belangrijke informatie over veiligheid en hygiene voordat u naar het ziekenhuis gaat.  

 

De arts informeert u over de verschillende mogelijkheden voor zorg of behandeling en de voor- en nadelen hiervan. Samen met de arts beslist u wat het beste bij u past. Deze drie vragen zijn hierbij een handig hulpmiddel:

  1. Wat zijn mijn mogelijkheden.
  2. Wat zijn de voor- en nadelen van die mogelijkheden?
  3. Wat betekent dat in mijn situatie? 

 

Wat neemt u mee naar uw poli afspraak?

1. Een geldig identiteitsbewijs.

Wanneer en hoe moet ik mij legitimeren als ik zorg nodig heb?
Bij elke eerste behandeling door een zorgverlener of een zorginstelling moet u zich kunnen legitimeren. Dat kan met uw paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs. Ook een officieel vreemdelingendocument en een geldig paspoort van een ander EU-land gelden als wettelijk identificatiedocument.

 

Iedereen moet zich in de zorg vanaf de geboorte kunnen identificeren. Sinds juni 2012 kunnen kinderen niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouder. Daarom moeten zij ook een eigen identiteitsbewijs hebben. Een bijschrijving in een nog geldig paspoort kan nog wel gebruikt worden als identificatie in de zorg.

 

Meer informatie op rijksoverheid.nl

2. Uw zorgverzekeringspas.

U dient altijd uw zorgverzekeringpas bij u te hebben.

3. Een actueel medicatieoverzicht.

Uw apotheek kan u een overzicht geven van de medicijnen die u gebruikt. Als u zorgverleners en apothekers toestemming heeft gegeven uw actuele medicatiegegevens op te vragen via het Landelijk Schakel Punt (LSP), hoeft u zelf geen overzicht mee te nemen. Kijk ook eens op: ikgeeftoestemming.nl

4. Een lijstje met uw vragen en verwachtingen.

Zo weet u zeker dat u tijdens het consult geen vragen vergeet te stellen.

5. Een verwijsbrief van uw (huis)arts.

Als u geen verwijsbrief van uw arts heeft ontvangen, dan heeft uw arts deze digitaal naar ons verzonden.