l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

Verpleging-samen

Medische/persoonlijke informatie

Waarom zie ik geen uitslagen van onderzoeken die door de huisarts zijn aangevraagd?

Door de huisarts aangevraagde onderzoeken, die in het St Jansdal worden uitgevoerd, worden niet in MijnStJansdal getoond. Het St Jansdal is geen eigenaar van deze gegevens, maar voert het onderzoek uit voor uw huisarts. Het St Jansdal heeft vooralsnog geen toestemming van de huisartsen in de regio om de door hen aangevraagde onderzoeken te tonen in MijnStJansdal. De uitslagen worden verstuurd naar de praktijk van de huisarts. Wendt u dus tot uw huisarts voor de uitslag als de huisarts de aanvrager is.

Waarom zijn bepaalde uitslagen niet te zien via MijnStJansdal?

In principe zijn alle uitslagen elektronisch beschikbaar in MijnStJansdal. Uitzondering zijn radiologie verslagen/beelden en enkele onderzoeken die uitgevoerd zijn door andere ziekenhuizen of instanties. Dit komt omdat er geen koppeling is met ons ziekenhuissysteem.

 

Ook door de huisarts aangevraagde onderzoeken, die in het St Jansdal worden uitgevoerd, worden niet in MijnStJansdal getoond. Het St Jansdal is geen eigenaar van deze gegevens, maar voert het onderzoek uit voor uw huisarts. Het St Jansdal heeft vooralsnog geen toestemming van de huisartsen in de regio om de door hen aangevraagde onderzoeken te tonen in MijnStJansdal. De uitslagen worden verstuurd naar de praktijk van de huisarts. Wendt u dus tot uw huisarts voor de uitslag als uw huisarts de aanvrager is.

Hoe kan het dat ik geen medische informatie zie voor oktober 2016?

In MijnStJansdal ziet u gegevens die vanaf 1 oktober 2016 ingevoerd zijn in het Elektronisch Patiëntendossier. In de aanloop naar een geplande afspraak worden de volgende medische gegevens in MijnStJansdal zichtbaar: actuele gezondheidsproblemen, medicatie, allergieën en in het ziekenhuis bekende vaccinaties. Gesloten gezondheidsproblemen worden niet zichtbaar in MijnStJansdal. Deze oudere medische gegevens zijn wel zichtbaar voor uw behandelteam.

Hoe snel kan ik uitslagen van onderzoeken zien via MijnStJansdal?

Als een uitslag bekend is, duurt het uiterlijk zeven dagen voordat u deze kunt bekijken in MijnStJansdal. U bepaalt uiteraard zelf of u de uitslagen vooraf wilt bekijken. Tijdens uw eerstvolgende afspraak vertelt uw behandelaar wat deze uitslagen betekenen. Ook kunt u de uitslagen van onderzoeken inzien die tijdens uw ziekenhuisopname zijn gedaan. Wilt u deze uitslagen niet direct zien? Klinische uitslagen kunt u uitzetten door een vinkje te plaatsen. Door de huisarts aangevraagde onderzoeken die in het St Jansdal worden uitgevoerd, komen niet in MijnStJansdal. Deze uitslag gaat rechtstreeks naar uw huisarts.

Wat kan ik doen als ik de informatie in MijnStJansdal niet begrijp?

Wanneer u informatie in MijnStJansdal niet begrijpt, neemt u dan contact op met uw behandelaar of stel uw vraag door een bericht te sturen via MijnStJansdal.

 

Ik heb gisteren in MijnStJansdal een brief gelezen. Nu lijkt deze informatie verdwenen.

Waarschijnlijk heeft u de brief gelezen via de startpagina “Wat is er nieuw?”. Hier laat het systeem u nog niet gelezen, nieuwe informatie zien. Als het eenmaal is gelezen, verdwijnt het hier. U kunt brieven altijd openen via het Menu, Communicatie, Brieven.

Ik zie niet alle brieven in MijnStJansdal. Klopt dat?

In MijnStJansdal vindt u alleen brieven die vanaf 1 oktober 2016 verzonden zijn door behandelaars van het ziekenhuis. Brieven van vóór die datum en brieven van andere instellingen zijn niet zichtbaar in MijnStJansdal. Deze staan wel in uw medisch dossier en zijn door onze zorgverleners te raadplegen.

 

Ik kan een brief niet als PDF downloaden. Hoe kan ik brieven bewaren?

U kunt de brieven zelf printen. Kies bij het selecteren van een printer voor PDF. Sla de PDF op uw eigen computer op.

Wat moet ik doen als bepaalde informatie in MijnStJansdal niet klopt?

De informatie in MijnStJansdal komt direct uit uw medische dossier van het ziekenhuis. Vraag tijdens uw volgende afspraak uw zorgverlener om eventuele onjuiste informatie te corrigeren. Uw informatie wordt bij elk bezoek bijgewerkt in uw medisch dossier.

 

Kan ik zelf informatie toevoegen aan MijnStJansdal?

In MijnStJansdal kunt u vragenlijsten invullen, een voorstel doen voor het aanpassen van medische gegevens zoals allergieën, aandoeningen en medicatie. Ook kunt u uw persoonsgegevens of apotheek wijzigen.

 

Er staat een fout in MijnStJansdal. Wat moet ik doen?

Stuur via MijnStJansdal een bericht naar uw behandelteam en vermeld de fout. Uw behandelaar kijkt samen met u wat er mis is gegaan en zal dit corrigeren.

 

Kan ik in MijnStJansdal persoonlijke informatie wijzigen?

In MijnStJansdal kunt u persoonlijke informatie wijzigen, zoals adresgegevens of uw wachtwoord wijzigen. Wanneer u bent ingelogd, kunt u onder het menu naar de instellingen gaan. Hier kunt u uw instellingen en gegevens aanpassen. 

Het is niet mogelijk om uw zorgverzekeraar of huisarts te wijzigen in MijnStJansdal. Dit kunt u laten doen bij het afsprakenbureau.