In ons diabetescentrum wordt u behandeld door het diabetesteam. Dat betekent dat er bij uw behandeling altijd meerdere specialisten zijn betrokken. U krijgt zorg van een team van specialisten, zoals:
- internist
- verpleegkundig specialist
- diabetesverpleegkundige
- diëtist
- soms een psycholoog
Dit team werkt samen en helpt u om goed met uw ziekte om te gaan.
Voor wie is het Diabetescentrum?
Het centrum is voor volwassenen met diabetes:
- Mensen met diabetes type 1 worden altijd bij ons behandeld.
- Veel mensen met diabetes type 2 worden behandeld door de huisarts.
Huisartsen werken samen met regionale organisaties, zoals Medicamus en Medrie. Zij hebben goede afspraken met het ziekenhuis. Soms is extra zorg nodig, bijvoorbeeld:
- als de behandeling niet goed werkt;
- bij klachten of problemen door diabetes.
Dan kan de huisarts advies vragen of u doorverwijzen naar het Diabetescentrum.