l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

Verpleging-luisterend oor

Wat is MijnStJansdal?

Wat is mijn St Jansdal?

Met MijnStJansdal kunt u in een beveiligde digitale omgeving een gedeelte van uw medisch dossier raadplegen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone heeft u altijd en overal uw medisch dossier binnen handbereik.

Wat kost het gebruik van MijnStJansdal?

MijnStJansdal is een gratis service voor onze patiënten.

Wat staat er in MijnStJansdal?

MijnStJansdal biedt u als patiënt een beveiligde digitale omgeving waarin u:

 

  • Een gedeelte van uw medisch dossier kunt raadplegen.
  • Uitslagen van diverse onderzoeken kunt inzien.
  • Een overzicht van al uw afspraken in het ziekenhuis kunt inzien, een afspraak kunt maken of een afspraak kunt annuleren.
  • Inzicht heeft in uw persoonlijke informatie, zoals uw medicatieoverzicht en allergieën.
  • Via een beveiligde omgeving vragen kunt stellen aan uw behandelteam.
  • Brieven kunt inzien die verzonden zijn door uw behandelaars van het ziekenhuis aan bijvoorbeeld uw huisarts.
  • Zelf uw persoonlijke gegevens, zoals uw adresgegevens, kunt wijzigen.

 

Let op! Bij spoed is MijnStJansdal niet geschikt. Bel dan met de polikliniek waar u onder behandeling bent, uw huisarts of de receptie van Ziekenhuis St Jansdal via 0341-46 3911. Bel 112 als het een noodgeval is.

Afspraken in MijnStJansdal

Een afspraak maken

Via MijnStJansdal kunt u vervolgafspraken maken met zorgverleners met wie u in het afgelopen jaar een afspraak had óf in de komende drie maanden een afspraak hebt. Dit is mogelijk als er een planningsticket is klaargezet. Deze kan worden aangemaakt door de huisarts (zorgdomein) of door een medisch specialist. Uw zorgverlener geeft aan binnen welke termijn u een afspraak kunt maken en geeft in het systeem aan tot welke einddatum het beschikbare tijdsbestek loopt. Deze datum verschilt per specialisme. Zo kan het zijn dat u bij het ene specialisme een afspraak drie maanden vooruit kunt plannen en bij een ander specialisme zes maanden. Het is daarom niet altijd mogelijk om alvast een afspraak te maken in de (verre) toekomst. Over het algemeen geldt dat de agenda's drie maanden van tevoren openstaan.

 

Bent u een nieuwe patiënt? Dan kan een eerste afspraak niet via MijnStJansdal worden gemaakt. Om een MijnStJansdal-account aan te maken, moet u zich eerst identificeren en uw account activeren. Lukt het niet om via MijnStJansdal een afspraak te maken? Neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.

 

Een afspraak afzeggen of verzetten

Indien u een afspraak wilt annuleren, verzoeken wij u dit vroegtijdig te doen. Hiermee helpt u onze zorgverleners en andere patiënten. Het is niet mogelijk om via MijnStJansdal een combi-afspraak te maken.

 

Consult op afstand

Naar het ziekenhuis voor een afspraak met uw medisch specialist? Vanaf 1 januari 2018 is dit niet altijd meer nodig. Door een wijziging in de regelgeving van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) is het nu mogelijk om een vervolgafspraak met uw medisch specialist telefonisch of digitaal (via MijnStJansdal) te laten plaatsvinden. Als het consult voldoet aan een aantal voorwaarden, dan wordt de afspraak vergoed door uw zorgverzekeraar en kan het zijn dat u deze terugziet op uw nota.

Vragen stellen in MijnStJansdal

Vragen stellen aan uw zorgverlener

Via 'Bericht sturen' in MijnStJansdal kunt u vragen stellen aan uw zorgverlener over bijvoorbeeld medicatie, voorbereiding op uw behandeling, de behandeling of bijwerkingen. Dit is mogelijk als u een afspraak heeft met de betreffende zorgverlener in het afgelopen jaar of in de komende drie maanden.  

De berichtenuitwisseling tussen patiënt en zorgverlener(s) bevat vaak privacy gevoelige informatie. Ook afspraakinformatie geeft informatie vrij over uw zorgproces. Het St Jansdal is van mening dat gewone e-mail niet geschikt is voor dergelijke berichtenuitwisseling. MijnStJansdal daarentegen is hier wel geschikt voor. Voor alle vragen over uw zorg kunt u in MijnStJansdal gebruik maken van de optie ‘Vraag het uw zorgverlener’. Hebt u een uitgebreide vraag? Dan kunt u beter een afspraak maken voor een (telefonisch) consult.

 

 Voor technische vragen die niet over de inhoud van uw medisch dossier gaan, kunt u wel gebruik maken van gewone e-mail via mijn@stjansdal.nl.

 

Let op! Bij spoed is MijnStJansdal niet geschikt. Bel dan met de polikliniek waar u onder behandeling bent, uw huisarts of de receptie van Ziekenhuis St Jansdal via 0341-46 3911. Bel 112 als het een noodgeval is.

 

Wie beantwoordt mijn vraag?

Als u een vraag stelt via MijnStJansdal, dan wordt deze eerst gelezen door de polikliniekmedewerker van het behandelteam. Deze medewerker beantwoordt uw vraag zelf of stuurt deze door naar uw arts of een verpleegkundige.

 

Wanneer kan ik een antwoord verwachten van mijn zorgverlener?

Wij streven ernaar om uw bericht op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden. Gebruik MijnStJansdal niet als u urgente vragen heeft.

 

Ik heb een vraag gesteld en nog geen antwoord gehad.

Iedereen behoort op werkdagen binnen 24 uur een antwoord te krijgen. Hebt u op werkdagen na 24 uur nog geen reactie ontvangen? Dan is er iets mis gegaan, onze excuses daarvoor. Wij vragen u om telefonisch contact op te nemen met uw zorgverlener.

Ik ontvang teveel of geen e-mails. Wat moet ik doen?

Staat uw mailadres wel in MijnStJansdal? Neem dan contact op met MijnStJansdal support, bij voorkeur via de mail: mijn@stjansdal.nl. Wilt u toch liever een medewerker spreken? Van maandag t/m vrijdag zijn wij van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 0341 - 46 3700.

 

Wilt u als u contact met ons opneemt uw patiëntnummer doorgeven?

Dit nummer staat op uw patiëntenpas.

  • Teveel e-mails

    Als u bent ingelogd in MijnStJansdal kunt u bij instellingen kiezen voor Meldingen instellen. Hier kunt u aangeven bij welke wijzigingen in het dossier u een bericht wilt ontvangen. 

  • Geen e-mails

    Het kan zijn dat uw mailadres nog niet in uw dossier staat. U kunt uw mailadres zelf toevoegen door in MijnStJansdal naar Instellingen te gaan en te kiezen voor Contactinformatie. Op deze pagina kunt u uw mailadres toevoegen.

     

Wat is het verschil tussen het landelijk EPD en het St Jansdal EPD?

Het landelijke EPD, ook wel Landelijk Schakelpunt (LSP) genoemd, is een beveiligd netwerk waarop zorgverzekeraars, apotheken en medische specialisten zich kunnen aansluiten. Hier vindt de onderlinge uitwisseling van medische gegevens plaats. Het verschil tussen het landelijk EPD en het St Jansdal EPD is dat uw dossier van het ziekenhuis alleen inzichtelijk is voor de zorgverleners van het St Jansdal. Uw gegevens worden niet gedeeld via het LSP.  Zorgverleners buiten het ziekenhuis en ook zorgverzekeraars kunnen dus niet in het EPD van het St Jansdal kijken. Ook is uw dossier bij de huisarts niet inzichtelijk voor de zorgverleners van het St Jansdal.

 

Alleen informatie van uw apotheek of apotheken is zichtbaar voor het ziekenhuis. Dit alleen nadat u uw apotheek hiervoor toestemming heeft gegeven. Om fouten bij medicijnvoorschrijving te helpen voorkomen, is het belangrijk dat u uw apotheek toestemming geeft voor het overdragen van uw medicatiegegevens. Dit kan via www.ikgeeftoestemming.nl.  

 

Waarom kan ik geen gegevens van voor 1 oktober 2016 inzien?

In MijnStJansdal ziet u gegevens die vanaf 1 oktober 2016 ingevoerd zijn in het Elektronisch Patiëntendossier. In de aanloop naar een geplande afspraak worden de volgende medische gegevens in MijnStJansdal zichtbaar: actuele gezondheidsproblemen, medicatie, allergieën en in het ziekenhuis bekende vaccinaties. Gesloten gezondheidsproblemen worden niet zichtbaar in MijnStJansdal. Deze oudere medische gegevens zijn wel zichtbaar voor uw behandelteam.

 

Is MijnStJansdal ook beschikbaar in een andere taal?

De gegevens in MijnStJansdal zijn niet beschikbaar in een andere taal.