l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

Verpleging-samen

Medicatieoverzicht

Kan ik in MijnStJansdal zien welke medicijnen ik gebruik?

Ja, dat kan. In het medicatieoverzicht staan de medicijnen die u gebruikt, voor zover die bekend zijn bij uw behandelaars in het St Jansdal.

 

Staan alle medicijnen die ik gebruik in het overzicht?

In het medicatieoverzicht staan alle medicijnen die u gebruikt, voor zover die bekend zijn bij uw behandelaars. Wanneer u een medicijn gebruikt waarvan uw behandelaar niet op de hoogte is, staat dit medicijn niet in het overzicht.

 

Wat moet ik doen als het medicatieoverzicht niet klopt of niet volledig is?

Het medicatieoverzicht is een momentopname. Het kan zijn dat aanpassingen nog niet verwerkt zijn in het medicatieoverzicht. Wanneer het overzicht niet klopt omdat u bijvoorbeeld bent gestopt met een medicijn, dan kunt u dit zelf aangeven in MijnStJansdal. Uw behandelaar bespreekt het medicatieoverzicht tijdens uw bezoek en past het overzicht indien nodig aan. U hoeft hiervoor niet apart een afspraak te maken.

 

Kan ik zelf medicatie toevoegen of verwijderen?

U kunt zelf medicatie toevoegen of verwijderen. Uw behandelaar bespreekt dit met u tijdens het eerstvolgende bezoek en maakt uw wijziging vervolgens definitief.

 

Kan ik via MijnStJansdal herhaalrecepten aanvragen?

Enkele specialismen bieden de mogelijkheid om herhaalrecepten aan te vragen. Welke dit zijn kunt u inzien in MijnStJansdal onder het tabblad Medicatie.

 

MijnStJansdal en het Landelijk Schakelpunt (LSP)?

Het LSP (Landelijk Schakelpunt) zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens. Zorgverleners, zoals een medisch specialist, huisarts of apotheek, kunnen hun computersysteem aansluiten op het beveiligde netwerk van het LSP. Ook het Elektronische Patiëntendossier Epic, dat gebruikt wordt in ziekenhuis St Jansdal, is aangesloten op dit netwerk. Uw medicatieoverzicht wordt, voorafgaand aan een afspraak met uw behandelaar, gekoppeld. Dit is alleen mogelijk als u toestemming hiervoor heeft gegeven. Dit kan via www.ikgeeftoestemming.nl. Voor uw eigen gezondheid is het belangrijk dat u uw apotheek toestemming geeft voor koppeling met het LSP. Mocht u medicatie ontvangen van meerdere apotheken, dan is het nodig dat u alle apotheken afzonderlijk hiervoor toestemming geeft. Uw medicatieoverzicht kunt u ook zelf inzien in MijnStJansdal. Wanneer het overzicht niet klopt, omdat u bijvoorbeeld bent gestopt met een medicijn, dan kunt u dit zelf aangeven in MijnStJansdal. Uw behandelaar bespreekt dit met u tijdens het eerstvolgende bezoek en maakt uw wijziging vervolgens definitief.

  

Alleen informatie van uw apotheek of apotheken is zichtbaar voor het ziekenhuis. Uw dossier bij de huisarts is voor de zorgverleners van het St Jansdal niet inzichtelijk. Ook uw dossier van het ziekenhuis wordt niet gedeeld via het LSP.