l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal Harderwijk

0341 - 463911

St Jansdal Lelystad

0341 - 463590

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8.30 - 12 u)

0341 - 463700

Medische hulp buiten kantoortijden

Bij levensbedreigende spoed

112

Harderwijk: Medicamus Spoedpost  

0900 - 341 0 341

Website: Medicamus Spoedpost

 

Lelystad: huisartsenpost Medrie  

0900 - 333 6 333

Website: Huisartenpost Lelystad

 

 

 

Verpleging-luisterend oor

Aanmelden

Hoe kan ik mij aanmelden voor MijnStJansdal?

Patiënten die toegang willen tot MijnStJansdal kunnen een activatiecode krijgen tijdens een poliklinisch bezoek, tijdens een opname of bij het afsprakenbureau. Met deze code kunt u inloggen en uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) ontvangt u een inschrijfbrief met activatiecode. U hoeft de activeringscode maar één keer te gebruiken. Als u bent aangemeld voor MijnStJansdal heeft u de code niet meer nodig. Het is van belang dat uw mobiele nummer geregistreerd is in uw patiëntendossier. Is dit niet het geval, dan lukt het aanmelden niet. Nadat u een inschrijfbrief heeft ontvangen, kunt u MijnStJansdal activeren.

Waarom heb ik een mobiele telefoon nodig?

Tijdens het activeren van MijnStJansdal ontvangt u een sms ter verificatie. Ook ontvangt u iedere keer als u wilt inloggen in uw medisch dossier een verificatiecode via sms.

Ik ontvang geen SMS bericht. Wat kan ik doen?

Dit kan meerdere oorzaken hebben, waarvoor verschillende oplossingen mogelijk zijn.

 

Het kan zijn dat uw mobiele nummer niet of verkeerd in ons systeem staat. Om dit te controleren kunt u contact opnemen via de mail: epd@stjansdal.nl. Wilt u toch liever een medewerker spreken? Van maandag t/m vrijdag zijn wij van 08.30 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via 0341 - 46 3700.

 

Wilt u als u contact met ons opneemt uw patiëntnummer doorgeven? Dit nummer staat op uw patiëntenpas.

 

Het technische team kan nakijken wat de status van het bericht is (verzonden, afgeleverd, niet afgeleverd). Voor het afleveren van sms-berichten zijn wij daarnaast afhankelijk van de werking van de techniek van (uw) mobiele provider(s) en van de werking van uw mobiele toestel.

 

  • Uw mobiele telefoon heeft storing waardoor u geen sms ontvangt.
  • Het berichtengeheugen van de mobiele telefoon is vol, waardoor ook geen nieuwe sms’jes ontvangen kunnen worden.
  • Uw SIM kaart kan niet geactiveerd zijn. Als dit het geval is dan kunt u ook  niet bellen of gebeld worden op uw mobiele telefoon.
  • Het kan zijn dat er een storing is bij uw provider. Dit kan alleen voor u van toepassing zijn, maar ook voor alle gebruikers van die provider.
  • Er kan een soort spamfilter op de mobiele telefoon staan, die geen berichten accepteert van nummers die niet in het adresboek staan. Dit kan een app zijn of een standaard functionaliteit van de telefoon.

 

Let op: De berichten komen niet in Whatsapp of Telegram. U ontvangt sms berichten, waarvoor een speciale app op uw telefoon staat.

 

Wat kunt u zelf doen?

U kunt controleren of u met uw mobiele telefoon kunt bellen of gebeld kunt worden:

 

  • De mobiele telefoon opnieuw opstarten door de telefoon uit en aan te zetten.
  • U kunt vragen of iemand u een sms wilt sturen om te testen of dit bericht aankomt.
  • U kunt vragen of iemand die niet in uw adresboek staat u een sms wil sturen om te testen of dit bericht aankomt.
  • Uw sms-geheugen opschonen. Op bepaalde mobiele telefoons kunnen maar 20 berichten bewaard worden in het geheugen.

 

Hoe activeer ik MijnStJansdal?

Ga naar www.MijnStJansdal.nl

  • Klik op nu aanmelden
  • Voer nu uw activatiecode in zoals deze in uw inschrijvingsbrief staat en uw geboortedatum
  • Klik op volgende
  • Voer nu de code in die u via sms toegestuurd is
  • Vervolgens kiest u een gebruikersnaam en wachtwoord
  • Als u deze stappen hebt doorlopen, kunt u uw persoonlijk patiëntendossier inzien

 

 

Downloaden handleiding 'Activeren MijnStJansdal'

 

Activatiecode

Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

 

Om veiligheidsredenen verloopt uw toegangscode na 45 dagen. Ook is deze niet meer geldig na de eerste keer dat u deze gebruikt. Als u problemen blijft houden, kunt u ons bereiken via epd@stjansdal.nl. Wilt u toch liever een medewerker spreken? Van maandag t/m vrijdag zijn wij van 08.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar via 0341 - 46 3700.  

 

Wilt u als u contact met ons opneemt uw patiëntnummer doorgeven? Dit nummer staat op uw patiëntenpas.

 

Mijn activatiecode is verlopen. Wat moet ik doen?

 

Om veiligheidsredenen verloopt uw toegangscode na 45 dagen. Ook is deze niet meer geldig na het eerste gebruik. Tijdens uw volgende bezoek aan de polikliniek kunt u een nieuwe code aanvragen. In verband met bescherming van gegevens kunnen wij geen aanvragen voor toegangscodes via mail in behandeling nemen. U kunt deze activatiecode dus niet online via de mail of telefonisch aanvragen. Deze werkwijze is nodig om uw identiteit vast te stellen, zodat wij zeker weten dat wij met de juiste patiënt te maken hebben. Dit in verband met wettelijke regels rondom privacy en veiligheid van patiëntengegevens.

 

Heeft u in het verleden ooit online een afspraak gemaakt?

Deze inloggegevens zijn vervallen. Voor MijnStJansdal dient u zich opnieuw aan te melden.

 

Kan iemand anders mij aanmelden voor MijnStJansdal?

Nee, het is niet mogelijk iemand te machtigen om u aan te melden. Om toegang te krijgen, is het nodig dat u zich persoonlijk meldt en identificeert in het ziekenhuis. Dit is nodig om uw identiteit vast te stellen, zodat wij zeker weten dat wij met de juiste patiënt te maken hebben en dat u alleen uw eigen gegevens kunt inzien.

 

Kan ik mij aanmelden voor MijnStJansdal als ik niet in het ziekenhuis kom?

Helaas is dat niet mogelijk. U kunt pas een account krijgen als u zich persoonlijk in het ziekenhuis hiervoor heeft aangemeld. Dit is nodig om uw identiteit vast te stellen.

 

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?

Voor het gebruik van MijnStJansdal is geen speciaal apparatuur of speciale computerprogramma’s nodig. Wat u wél nodig hebt is:

 

  • Een pc, laptop, smartphone of tablet (Apple of Android)
  • Een internetverbinding
  • Een internetbrowser, zoals Internet Explorer of Google Chrome
  • Het programma Acrobat Reader om PDF-bijlagen te openen
  • Een Nederlands mobiel telefoonnummer dat geregistreerd staat bij het ziekenhuis

Bekijkt u uw gegevens via een internetbrowser op uw smartphone, dan kan het zijn dat de weergave niet volledig is.

 

Mijn computer geeft aan dat er problemen zijn met Javascript. Wat nu?

U kunt dit probleem oplossen door Javascript te installeren en/of te activeren op uw computer. Een tweede oplossing is om MijnStJansdal op een iPad of andere tablet te raadplegen.

 

Ik krijg de foutmelding "invalidsocial security"

Dit betekent dat uw Burgerservicenummer (BSN) niet (goed) geregistreerd is. U kunt hierdoor nu geen account aanmaken in MijnStJansdal. Helaas kunnen wij uw BSN niet via de mail of telefoon registreren. Dit kan alleen bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis. Deze werkwijze is nodig om uw identiteit vast te stellen. Zo weten wij zeker dat wij ook echt met de juiste patiënt te maken hebben. Dit in verband met wettelijke regels rondom privacy en veiligheid van patiëntengegevens.

 

Waarom kan ik niet met DigiD inloggen?

Wij hebben ervoor gekozen om het inloggen via ons eigen systeem in eigen beheer te houden. Dit doen wij onder andere omdat wij onze patiënten zelf willen kunnen ondersteunen met eventuele inlogproblemen.