l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

St Jansdal behaalt TWIIN niveau 4

Nieuwe stap in snelle en veilige beeldenuitwisseling. Volledige integratie met AGFA Enterprise Imaging.

 

Zorgverleners van St Jansdal kunnen op een beveiligde manier efficiënt radiologiebeelden en –verslagen verzenden naar andere zorginstellingen in Nederland, en ook ontvangen, binnen hun eigen werkomgeving. Eind vorig jaar werd het ziekenhuis in Harderwijk als eerste al aangesloten op TWIIN, een soort digitale snelweg dat de radiologiesystemen met elkaar verbindt. Destijds was er nog het nodige handwerk maar nu is het proces volledig geïntegreerd met het radiologiesysteem dat St Jansdal gebruikt, AGFA Enterprise Imaging.

 

Zorgverleners van St Jansdal kunnen op een beveiligde manier efficiënt radiologiebeelden en –verslagen verzenden naar andere zorginstellingen in Nederland, en ook ontvangen, binnen hun eigen werkomgeving. Eind vorig jaar werd het ziekenhuis in Harderwijk als eerste al aangesloten op TWIIN, een soort digitale snelweg dat de radiologiesystemen met elkaar verbindt. Destijds was er nog het nodige handwerk maar nu is het proces volledig geïntegreerd met het radiologiesysteem dat St Jansdal gebruikt, AGFA Enterprise Imaging.

 

Robbert Dijkhuizen, manager IAMT: “Een volledige integratie betekent dat onze zorgverleners hiervoor niet meer extra hoeven in te loggen op een portaal, zoals dat voorheen het geval was. Beelden en verslagen zijn daardoor sneller beschikbaar binnen hun eigen werkomgeving. We zijn ontzettend blij dat dit is bereikt. TWIIN werkt efficiënt, de betrouwbaarheid van gegevens neemt toe en het voorkomt dubbele onderzoeken voor de patiënt. Voor patiënten betekent het dat als de andere partij ook met TWIIN werkt er sneller uitgewisseld kan worden met andere instellingen.

 

Elke zorginstelling gebruikt een eigen informatiesysteem. Er zijn vele manieren om deze gegevens met elkaar uit te wisselen, waaronder dus TWIIN maar ook de DVD wordt nog gebruikt. Robbert: “Het oude DVD-proces is tijdrovend, arbeidsintensief en risicovol, omdat dvd’s bijvoorbeeld kunnen zoekraken. Het TWIIN platform zorgt ook voor uniformiteit en is een mooie stap voorwaarts.”

 

Dagelijks vragen zorginstellingen vele beelden bij elkaar op. Het gaat bijvoorbeeld om een patiënt die naar een bestralingscentrum of een gespecialiseerd ziekenhuis gaat. Of om een vakantieganger die in het dichtstbijzijnde ziekenhuis zorg nodig heeft vanwege een gebroken pols en thuis nazorg krijgt in zijn eigen ziekenhuis. Alle ziekenhuizen zijn inmiddels aangemeld bij TWIIN. Op dit moment wisselen 61 ziekenhuizen daadwerkelijk beelden en verslagen uit. Dat komt neer op 60% dekking. TWIIN streeft naar 100% dit jaar. Ook zelfstandige klinieken kunnen zich aanmelden, dat zijn er nu acht.

 

Harderwijk, 16 maart 2021 

 

Lees ook;

https://www.twiin.nl/deze-eerste-stap-van-twiin-niet-het-eindplaatje-maar-wel-een-startpunt