l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStJansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

085 079 18 79 

 

 

www.huisartsenspoedpostlelystad.nl 

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

Verpleging - leerling

Samenvatting van het consult door AI (kunstmatige intelligentie)

Medisch specialisten van het St Jansdal kunnen AI* inzetten om een samenvatting van het consult te genereren. Een AI gedreven digitale assistent luistert mee en geeft een gestructureerd verslag wat zorgverleners direct kunnen overnemen in het medisch dossier.

 

Het St Jansdal is hiervoor een samenwerking gestart met OurMind. Na een pilot met positieve ervaringen van artsen uit verschillende vakgroepen en bemoedigende feedback van patiënten, gaat het ziekenhuis dit nu breed uitrollen. Dat doet het St Jansdal als eerste ziekenhuis van Nederland.

 

 

Cardioloog Bob von Bartheld gebruikt OurMind al een tijdje tijdens zijn spreekuren. Volgens hem liet de pilot duidelijke voordelen zien voor zowel artsen als patiënten. “Er is meer ruimte voor persoonlijk contact. Ik heb mijn volledige aandacht bij mijn patiënt en mijn administratielast is duidelijk verminderd. Het consult wordt automatisch omgezet in een gestructureerde anamnese, aangevuld met een samenvatting van het lichamelijk onderzoek, de conclusie en het beleid in medische terminologie. Dankzij de digitale assistent ervaar ik niet alleen tijdswinst, maar ook een toename in werkplezier!”

 

De samenwerking markeert een belangrijke stap richting toekomstbestendige zorg, waarin medische kwaliteit en menselijke aandacht hand in hand gaan. Slimme technologieën bieden steeds meer mogelijkheden, ook in de zorg. Daarom blijft het St Jansdal zich voortdurend verbeteren.

 

Met digitale hulpmiddelen en diensten kunnen we de zorg slimmer organiseren. Dit is belangrijk, omdat steeds meer mensen zorg nodig hebben en er minder zorgpersoneel is. Met innovatie houden we de zorg toegankelijk voor iedereen.

 

* Kunstmatige intelligentie (AI, Artificial Intelligence) is een voorbeeld van innovatie en doet ook zijn intrede in ons ziekenhuis. Zo heeft;

  • een Medisch Beeldvormings- en Bestralingsdeskundige (MBB’er) al de mogelijkheid om AI te laten meekijken of het een breuk is of niet
  • Enkele artsen kunnen, bij het beantwoorden van algemene patientenvragen via MijnStJansdal, AI een antwoord laten formuleren (en ervoor kiezen om dit antwoord te gebruiken, aan te passen of direct te verzenden).
  • Daar is met OurMind een derde functionaliteit bij gekomen. 

 

3 juli 2025