l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

VlagB
Folders

Familiespreekuur, afdeling neurologie

Versienr: 2
Inhoud van dit artikel
    Inhoud van dit artikel

      Informatievoorziening

      Uw familielid of naaste is bij ons opgenomen op de afdeling neurologie. Wij begrijpen dat dit voor u een onzekere periode is. Goede informatie en goede afspraken zijn belangrijk om deze periode goed door te komen. Graag geven wij u en uw naaste informatie over het behandelplan en de voortgang.

       

      Aan het begin van de opname neemt een verpleegkundige contact met u op voor het plannen van een familiegesprek. Tijdens dit gesprek zullen een arts, een verpleegkundige, de patiënt en maximaal twee familieleden/naasten aanwezig zijn. Dit gesprek kan niet altijd direct plaatsvinden. Dit heeft te maken met meerdere factoren. Soms zijn nog niet alle uitslagen van onderzoeken bekend, waardoor er nog geen volledig beeld gegeven kan worden. Ook zijn de artsen niet altijd aanwezig. De verpleegkundige stemt samen met u een geschikt moment af. U kunt via de verpleegkundige altijd navragen hoe het met de patiënt is en of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn.

       

      Natuurlijk mag u altijd bellen als u wilt weten hoe het met uw naaste is. Als het niet dringend is, wilt u dan niet bellen tussen 07.30 en 10.30? Tussen deze tijdstippen zijn de verpleegkundigen in gesprek met artsen en leveren zij een groot deel van de dagelijkse zorg. Zij kunnen u dan niet optimaal te woord staan. U kunt ons bereiken via: 0341 - 46 37 89.

       

      Voorbereiding op ontslag

      Tijdens de opname wordt er gestreefd om een optimale behandeling te geven, in een zo kort mogelijke tijd. Elke dag wordt er visite gelopen met de arts en verpleegkundige. De patiënt krijgt hier ‘s ochtends een terugkoppeling van door de arts. Daarnaast zijn op de afdeling meerdere disciplines (logopedist, ergotherapeut, fysiotherapeut, diëtist, enzovoort) werkzaam, welke ook input hebben in het ontslagproces. Wij bepalen, samen met u en uw naaste, welke zorg er na ontslag nodig is. Dit is afhankelijk van de situatie en hoe de situatie voor opname was.

       

      Soms kan een patiënt vanuit het ziekenhuis zonder hulp met ontslag naar huis, maar het kan zijn dat er na ontslag thuiszorg nodig is. Ook kan het nodig zijn om naar een revalidatiekliniek te gaan, of is een (tijdelijke) opname in een reactiveringscentrum of een verpleegtehuis nodig. U kunt aangeven welk tehuis of organisatie uw voorkeur heeft. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

       

      Meer informatie? Kijk op https://www.stjansdal.nl
      De informatie op deze website is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Desondanks kunnen geen rechten aan de vermelde informatie ontleend worden. Meer informatie https://www.stjansdal.nl/disclaimer
      Geprint op 16-4-2024