l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8.30 - 12 u)

0341 - 463700

Medische hulp buiten kantoortijden

Bij levensbedreigende spoed

112

Harderwijk: Medicamus Spoedpost  

0900 - 341 0 341

Website: Medicamus Spoedpost

 

Lelystad: huisartsenpost Medrie  

0900 - 333 6 333

Website: Huisartenpost Lelystad

 

 

 

Patiënten vol lof over poliklinieken St Jansdal

Mensen die de poliklinieken van ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk bezoeken zijn bijna allemaal heel tevreden. Dat blijkt uit interviews die de Patiëntenraad van St Jansdal met zo’n 250 van hen heeft gehouden. ‘Hier ben je een mens, geen nummer’ zei een van hen.

 

Alle 24 poliklinieken van het Harderwijker ziekenhuis hebben bezoek gehad van de Patiëntenraad. Mensen in de wachtruimtes werd gevraagd naar hun mening: wat vinden zij goed en wat zou nog beter kunnen. Ze bleken tevreden tot zeer tevreden te zijn. Er werden ook suggesties voor verbetering gedaan.

 

‘Je ziet vooral bij mensen van buiten het directe verzorgingsgebied van het ziekenhuis dat ze heel bewust kiezen voor St Jansdal,’ zegt Henk Leeuwis, voorzitter van de Patiëntenraad. Hij doelt dan op geïnterviewde patiënten uit plaatsen als Amersfoort, Lelystad, Nijkerk en Biddinghuizen.

 

Dim van Rhee, vicevoorzitter van de Patiëntenraad, coördineerde het onderzoek. Ook hij is blij met het resultaat. ‘Een groot compliment voor de medewerkers en de medisch specialisten, lijkt mij,’ aldus Van Rhee. De verbeterpunten zijn besproken met de Raad van Bestuur van het ziekenhuis.

 

Zo’n verbeterpunt is het verbod op het gebruik van mobiele telefoons. ‘Mensen willen hun elektronische agenda kunnen gebruiken als ze een vervolgafspraak maken’, licht Van Rhee toe. ‘Als ze moeten wachten willen ze hun e-mail kunnen checken. We hebben met de Raad van Bestuur afgesproken dat het verbod, behoudens bij enkele specifieke afdelingen, wordt opgeheven’.

 

Een ander punt is het ontbreken van goede opstelplaatsen voor rolstoelgebruikers in de wachtruimte bij de poliklinieken. De Patiëntenraad heeft hierover met de Raad van Bestuur nu afgesproken dat de baliemedewerkers er speciaal op gaan letten dat mensen met een rolstoel een goede plek krijgen.

 

Verder missen patiënten comfortabele stoelen. ‘In de wachtruimte voor reumatologie is dat het vervelendst. Daar komen nu stoelen waarop je prettiger zit’, vertelt Van Rhee. ‘Als dat goed bevalt wordt gekeken of dat ook in andere wachtruimtes kan’. ‘Deze en andere verbeteringen maken ons ziekenhuis tot een van de beste van Nederland’, constateert voorzitter Leeuwis.

 

14 augustus 2014