l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal Harderwijk

0341 - 463911

St Jansdal Lelystad

0341 - 463590

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8.30 - 12 u)

0341 - 463700

Medische hulp buiten kantoortijden

Bij levensbedreigende spoed

112

Harderwijk: Medicamus Spoedpost  

0900 - 341 0 341

Website: Medicamus Spoedpost

 

Lelystad: huisartsenpost Medrie  

0900 - 333 6 333

Website: Huisartenpost Lelystad

 

 

 

Wanneer worden zorgkosten rechtstreeks bij u in rekening gebracht?

In bepaalde situaties worden de zorgkosten rechtstreeks bij de patiënt in rekening gebracht. Als patiënt bent u zelf verantwoordelijk voor het betalen van deze factuur. Hierbij gaat het om:

  • Niet-gecontracteerde zorg (passantentarief)
  • (Gedeeltelijk) niet-verzekerde zorg
  • Behandelingen van patiënten zonder zorgverzekering (passantentarief)

 

Niet-gecontracteerde zorg

Wanneer het St Jansdal met uw zorgverzekeraar geen contract heeft, zult u zelf (een deel van) de kosten voor een behandeling moeten betalen.

 

(Gedeeltelijk) niet-verzekerde zorg

Niet alle zorg die het ziekenhuis levert en in rekening brengt, maakt deel uit van het basispakket van de Zorgverzekeringswet (Zvw). Een voorbeeld hiervan is sterilisatie. Het Zorginstituut Nederland (Zinl) geeft aan of zorg wel of geen deel uitmaakt van het basispakket. Indien de behandeling niet wordt vergoed vanuit de basisverzekering, dient u zelf de rekening te betalen. Mogelijk bent u wel aanvullend verzekerd en kunt op die manier een (gedeeltelijke) vergoeding krijgen.

 

Als uw verzekeraar de behandeling, die valt onder de gedeeltelijk niet verzekerde zorg vergoedt, dan gelden de volgende prijzen:

PDF DocumentNiet verzekerde zorg 2018

PDF DocumentNiet verzekerde zorg 2019

 

Patiënten zonder zorgverzekering

Het recht op medische zorg is niet vanzelfsprekend als u niet bent verzekerd voor ziektekosten of als u in het buitenland woont. Bekijk hier meer informatie over zogenaamde "passanten" tarieven.