l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal Harderwijk

0341 - 463911

St Jansdal Lelystad

0341 - 463590

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8.30 - 12 u)

0341 - 463700

Medische hulp buiten kantoortijden

Bij levensbedreigende spoed

112

Harderwijk: Medicamus Spoedpost  

0900 - 341 0 341

Website: Medicamus Spoedpost

 

Lelystad: huisartsenpost Medrie  

0900 - 333 6 333

Website: Huisartenpost Lelystad

 

 

 

Ziekenhuis StJansdal

MijnStJansdal: Kijk mee in uw persoonlijk medisch dossier

20 februari 2019. Ziekenhuis St Jansdal werkt met een elektronisch dossier (EPD). Dit betekent dat zorgverleners digitaal werken en dat medische informatie digitaal beschikbaar is. Al meer dan 22.000 patiënten van St Jansdal kunnen vanuit huis een groot deel van deze medische gegevens inzien. Op elk moment, wanneer het hen het beste uitkomt. Dat kan via internet op een tablet, laptop of computer. MijnStJansdal is ook op een smartphone te bekijken via de app MyChart (gratis).

Hoe kan ik mij aanmelden?
Als u MijnStJansdal voor de eerste keer wilt gebruiken, moet u eerst naar het ziekenhuis komen. Dit kan in Harderwijk, Nijkerk, Dronten en vanaf heden ook in Lelystad. U meldt zich bij de receptie of bij de polikliniek waar u onder behandeling bent.

 

Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID) ontvangt u een zogenaamde “activatiecode” waarmee u thuis kunt inloggen. U kunt deze code via e-mail toegestuurd krijgen, sms of meenemen als print. Met deze code kunt u inloggen en uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. U gebruikt de activatiecode slechts één keer. Als u bent aangemeld, kunt u de code weggooien. Tijdens het aanmelden ontvangt u een sms, dit is een extra stap in de beveiliging. Ook ontvangt u iedere keer als u wilt inloggen opnieuw een code via sms.

 

U kunt pas een account krijgen als u zich hiervoor persoonlijk in het ziekenhuis heeft aangemeld. Dit is nodig om uw identiteit vast te stellen. Het is van belang dat uw Burgerservicenummer (BSN) en mobiele nummer geregistreerd zijn in uw patiëntendossier. Wilt u dit bij het aanvragen laten controleren? Is dit niet het geval, dan lukt het aanmelden niet.

 

Machtigen
Afspraken maken en uitslagen inzien voor uw kind, uw partner of een familielid? Dat kan. Vanaf 12 jaar moet diegene die zorg ontvangt, hiervoor de ander toestemming geven. Dit heet ook wel machtigen. Dit kan met een formulier; dit dient u samen met het machtigingsformulier in te leveren, inclusief een kopie van beide ID-bewijzen. Het formulier is verkrijgbaar bij de inschrijfbalie en via stjansdal.nl. Als u toegang heeft, kunt u eenvoudig wisselen tussen uw dossier (indien van toepassing) en dat van de ander.

 

Kinderen jonger dan 12 jaar
U kunt als ouder toegang aanvragen als u de ouderlijke macht heeft. Dit kan met een zogenaamd machtigingsformulier. Uw kind moet aanwezig zijn als u het formulier inlevert (en moet in bezit zijn van een geldig ID- bewijs). Het formulier is verkrijgbaar bij de inschrijfbalie en via stjansdal.nl. Als u toegang heeft, kunt u eenvoudig wisselen tussen uw dossier (indien van toepassing) en dat van uw kind(eren).

 

Wat kan ik er allemaal?

  • Het medisch dossier raadplegen;
  • Uitslagen van onderzoeken bekijken, die aangevraagd zijn door medewerkers van het ziekenhuis;
  • Afspraken inzien, maken, verplaatsen of annuleren;
  • Inzicht in informatie, zoals de probleemlijst, medicatieoverzicht, bezoeksamenvattingen en allergieën;
  • Alvast online een vragenlijst invullen en indienen, voorafgaand aan het ziekenhuisbezoek;
  • Vragen stellen aan de behandelend arts of verpleegkundige via een beveiligd bericht;
    Brieven inzien die de arts bijvoorbeeld aan de huisarts heeft verstuurd;
  • Zelf persoonlijke gegevens wijzigen, zoals adresgegevens en contactpersonen;
  • Een tijdelijk adres invoeren bij een verblijf in het buitenland of bij opname in een
    verpleeghuis;
  • Aangeven op welke manier u meldingen wilt ontvangen (post, sms of e-mail).

 

Hier vindt u meer informatie over MijnStJansdal>