l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8:30 - 16:30 uur)

0341 - 463700

Vragen over?


Heeft u een klachtKlik dan hier.

Of compliment? Klik dan hier.


Bent u van de PERS en heeft u een vraag? Klik dan hier.

Medische hulp buiten kantoortijden

Spoedpost Harderwijk  

 

085 - 773 73 71

 

 

www.spoedpostharderwijk.nl

Huisartsenpost Lelystad  

 

0900 - 333 6 333

 

 

www.medrie.nl

Bij levensbedreigende spoed:

 

112

VlagB
Folders

Gastenkamer, gebruik door familie

Versienr: 2
Inhoud van dit artikel
    Inhoud van dit artikel

      Deze folder is bedoeld voor allen die gebruik (gaan) maken van de gastenkamer. De gebruiker wordt geacht de inhoud van deze folder te kennen. De gastenkamer wordt ter beschikking gesteld aan familie of naasten van klinische patiënten die zeer ernstig ziek zijn. Het kan ook gaan om patiënten in de terminale fase van hun leven. In ieder geval is er een ernstige reden om voortdurend in de nabijheid van patiënt aanwezig te willen zijn. Om dan enigszins te kunnen rusten of slapen, heeft het ziekenhuis de beschikking over drie gastenkamers. De kosten inclusief ontbijt bedragen:

      • € 22,50 per nacht op basis van 1 persoon per kamer;
      • € 30,- op basis van 2 personen per kamer.

       

      In veel gevallen kan de patiënt aanspraak maken op een tegemoetkoming in deze verblijfskosten bij de zorgverzekeraar. Als u geen gebruik meer maakt van de gastenkamer, wilt u dan de sleutel voor 9.30 uur inleveren bij de receptie? Per familie kan er op niet meer dan één gastenkamer aanspraak gemaakt worden. We verwachten dat u op een correcte wijze met de ruimte en de materialen omgaat. Als familieleden op basis van hiervoor genoemde punten niet in aanmerking komen voor het gebruik van een gastenkamer, maar toch in de buurt van het ziekenhuis willen overnachten, dan kunnen zij gebruik maken van onze gastenkamers indien deze vrij zijn. Zo niet, dan verwijzen wij naar hotelfaciliteiten in de buurt. Hierover is bij de receptie informatie aanwezig.
       

      Reserveren

      Het reserveren van de gastenkamer gaat uitsluitend via de receptie in de centrale hal en na 22.00 uur via het Avond-Nacht-Weekend-hoofd (ANW). Het ANW-hoofd wijst u uw gastenkamer en overhandigt u de sleutel.
       

      Twinbox bed

      De gastenkamer is voorzien van een ruimte besparende boxspring. Onder de eerste box is precies passend de tweede box geschoven. Het onderschuifbed wordt eenvoudig te voorschijn gereden en komt door een simpele druk middels een scharnierend frame omhoog. Zo creëert u in een handomdraai een 2-persoons bed of 2 aparte bedden.
      Linnengoed vindt u in de kast. Wij verzoeken u het bed na gebruik af te halen en het gebruikte linnengoed op het bed achter te laten.

       

      Douche

      De logeerkamer beschikt over een eigen doucheruimte met toilet op de kamer. Wij verzoeken u deze ruimte na gebruik netjes achter te laten.

       

      Catering

      Wanneer u gebruik maakt van de gastenkamers is het ontbijt bij de prijs inbegrepen. Dit ontbijt wordt voor u geserveerd: van maandag- tot en met vrijdagochtend in het personeelsrestaurant tussen 8.00 en 9.00 uur. In het weekend en op feestdagen wordt het ontbijt in de huiskamer van de afdeling verzorgd door de voedingsassistent. Koffie en thee zijn in de kosten voor de kamer inbegrepen.
       

      Veiligheid

      Binnen het ziekenhuis zijn enige regels van kracht die de veiligheid ten goede komen. De belangrijkste twee regels zijn:
       

      Roken
      In het kader van de veiligheid is het niet toegestaan te roken in de gastenkamer. Overigens mag in het hele ziekenhuis niet gerookt worden.
       

      Calamiteiten
      Wanneer u gebruik gaat maken van de gastenkamer, kijk dan allereerst hoe en waar u in het geval van een calamiteit de ruimte veilig kunt verlaten. Kijk waar de groen verlichte borden van de nooduitgang zich bevinden. Een plattegrond geeft aan waar u zich bevindt in het gebouw ten opzichte van de nooduitgangen.
       

      Vertrek uit de gastenkamer

      Wilt u erop toezien dat er na vertrek geen persoonlijke artikelen worden achter gelaten en de sleutel bij de receptie wordt afgegeven?

       

      Vragen en opmerkingen

      Storingen
      Wanneer u merkt dat er op de kamer iets niet naar behoren functioneert, er is bijvoorbeeld een defecte lamp of een lekkende kraan, dan kunt u dit als volgt kenbaar maken:

      • van 7.00 – 22.00 uur melden bij de receptie in de hal, toestel 5160.
      • van 22.00 – 7.00 uur kunt u contact opnemen met het dienstdoende Avond-Nacht-Weekend hoofd (ANW): toestel 3999.

       

      Geeft u dan door om welke storing het gaat en in welke ruimte de storing is. Het ruimtenummer bevindt zich op het bordje naast de deur in de gang.
       

      Dringende zaken
      Bij dringende zaken kunt u terecht bij de volgende personen of afdelingen:

      • van 7.00 – 22.00 uur: receptie centrale hal: toestel 5160
      • na 22.00 uur: receptie Spoedeisende Hulp (SEH): toestel 3733
      • van 17.00 – 8.00 uur: het dienstdoend Avond-Nacht-Weekend (ANW) hoofd: toestel 3999
         

      Voorzieningen
      Wanneer u vragen of opmerkingen heeft over de voorzieningen of het gebruik van de gastenkamer, kunt u hierover contact opnemen met het ANW-hoofd.

       
      De informatie op deze website is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Desondanks kunnen geen rechten aan de vermelde informatie ontleend worden. Meer informatie https://www.stjansdal.nl/disclaimer
      Geprint op 4-6-2023