l

Direct contact

Telefoonnummers

St Jansdal receptie (alle locaties)

0341 - 463911

Afsprakenbureau 

0341 - 463890

Poli-Apotheek St Jansdal

0341 - 435858

Helpdesk MijnStjansdal (8.30 - 12 u)

0341 - 463700

Medische hulp buiten kantoortijden

Bij levensbedreigende spoed

112

Harderwijk: Medicamus Spoedpost  

0900 - 341 0 341

Website: Medicamus Spoedpost

 

Lelystad: huisartsenpost Medrie  

0900 - 333 6 333

Website: Huisartenpost Lelystad

 

 

 

Wat te doen bij agressie?

“Medewerkers kunnen een agressiemelding doen van een incident”, vertelt staffunctionaris veiligheid Hans van Bemmel.

“Medewerkers kunnen een agressiemelding doen van een incident”, vertelt staffunctionaris veiligheid Hans van Bemmel. “Zij kunnen hierbij aangeven wat hen is overkomen, wie erbij betrokken waren, of er eventuele getuigen zijn en of je wel of geen verdere actie verwacht. Soms blijft het bij een melding en/of een persoonlijk gesprek met mij. In dat geval wordt een melding alleen geregistreerd. Bij verdere actie bouwen wij een dossier op. In dat geval pas ik hoor en wederhoor toe door met alle betrokkenen in gesprek te gaan. Hierna geef ik een advies voor een eventuele sanctie.”

 

Gele en rode kaart

“Soms is het nodig om een gele of rode kaart uit te delen”, gaat Hans verder. “Een gele kaart betekent dat de betreffende patiënt een schriftelijke waarschuwing krijgt vanuit de raad van bestuur. Bij een rode kaart krijgt de patiënt een toegangsverbod tot het ziekenhuis, mits er geen medische urgentie is. Het is aan de betreffende medewerker of hij of zij aangifte wil doen. Het ziekenhuis kan ook namens de medewerker aangifte doen. Ook als de veiligheid van het ziekenhuis in geding komt, kunnen wij als ziekenhuis aangifte doen.”

 

Naast deze en andere verhalen overheerst gelukkig begrip, steun en vriendelijkheid van patiënten en bezoekers.